Evlilikte Maaş Farkı Problem Olur mu?

Evlilikte Eğitim Farkı başlıklı yazım üzerine Bayan M. bana bir yazı yolladı. 

Ben bu konu hakkında ne diyeceğimi bilemiyorum. Kader çözülmesi ve anlaması o kadar zor bir mevzu ki... En iyisi anlamadan, anlamaya çalışmadan iman etmek...

Bayan M. başka kimseden duyamayacağınız, mükemmel hayat dersleri içeren şahane bir yazı yazmış. Çok uzatmadan sözü ona bırakıyorum;

....

Evet galiba bu konuda söylenmesi gereken en önemli şey kadının bireysel olarak erkekten beklentisi. Yani kişilerle alakalı. X Y kişileri için eğitim denkliği önemli olmayabilir mesela ama sizin için önemlidir. Yani X kişisi kendisinden eğitim, kazanç anlamında daha düşük birisi ile mutlu diye sizin de aynı şeyi yaşayacağınız anlamına gelmiyor. Bu tamamen sizin beklentilerinizle ilgili. 


Evlendikten sonra karşıdaki adamın kazancının veya eğitim seviyesinin sizden düşük olması problem teşkil edebilir. Ben neden böyle yaptım demek yerine önceden o kişilere şans vermemek bana göre en doğrusu. Çünkü iş işten geçtikten sonra senin maaşın da zaten benden azdı demenin hiçbir faydası olmaz. Kendinize sorun, bu benim için sorun mu? Sorun ise ne kadar büyük bir sorun? Bunun cevabına göre hareket etmek en mantıklısı olacaktır. 

Şahsen aynı şeyi kendisine sormuş biri olarak bugünkü cevabım o günkünden farklı. Kesinlikle erkeğin eğitimi ve tabii geliri kadından iyi olmalı. Kesinlikle ama kesinlikle bu böyle olmalı. Tabii okuyup da eşeklik baki kalanları hariç tutuyorum. Böyle olmalı diyorum çünkü bu erkeği de güçlendiren bir şey. Sürekli kadının dediklerini baz alan bir erkeği kim ister ki?

Bugün olsa ben tam aksi bir tercih yapar, kendimden her anlamda daha üst birisi ile olurdum. Çünkü sorun etmeyeceğimi sandığım şeyler evlilikte sorun olarak karşıma çıktı. Bunun aksi örnekleri de elbette vardır. Ancak ben diyorum ki denklik hatta hatta erkeğin üstünlüğü olmalı. Doğrusunun bu olduğu kanaatini taşıyorum. 

Herkesin gönlünden nasıl geçiyorsa onunla karşılaşması duasıyla :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çirkin Kızın Güzelleştiği Diziler ve Filmler

Nikah Hazırlıkları

Slice of Life Kore Dizileri